Egészség és önfejlesztés mindenkinek

Vajon mit tehetünk azért, hogy testünket és elménket jó formában tartsuk? Számos elmélet igyekszik választ adni nekünk erre a kérdésre. Persze, alapvetően mindenki egészséges életmódot szeretne élni, de a legtöbben nem biztosak abban, hogy pontosan mire is kell összpontosítaniuk, mit kell előtérbe helyezni és idővel belefáradnak az „odafigyelésre”, illetve a plusz tevékenységeket is nehezen illesztik be zsúfolt napirendjükbe.

A képen beltéri, alsóruházat látható

Automatikusan generált leírás

Az egészséges életmódról

Ha az egészséges életmód feltételeiről beszélünk, akkor általában 8 alappillért neveznek meg a szakértők. Ezek mindegyikének betartása szükséges ahhoz, hogy valakiről azt állíthassuk, hogy egészséges életmódot folytat. A 8 alapelv közé tartozik a megfelelő, kiegyensúlyozott táplálkozás, a rendszeres testmozgás, az elegendő mennyiségű vízfogyasztás, a napfény éltető erejének mindennapi élvezése, a helyes légzéstechnika elsajátítása, a mértékletesség az élet minden területén, az elegendő pihenés és nyugalom megteremtése, valamint a testi-lelki egyensúly kialakítása is kulcsfontosságú alkotórész. Ha egészségesen élünk, több energiánk lesz és jobb kedvünk, könnyebben megbirkózhatunk a betegségekkel, a stresszel és az élet nehézségeivel, kordában tarthatjuk a testsúlyunkat és fiatalabbnak nézhetünk ki. Ugye, hogy nem hangzik rosszul?

A képen asztal, beltéri látható

Automatikusan generált leírás


Kiegyensúlyozott táplálkozás


A WHO ajánlása szerint a koronavírus-járvány idején kiemelten fontos, hogy megfelelően tápláljuk szervezetünket, és ezáltal támogassuk immunrendszerünket a maximális védekezőképesség érdekében. Jelen helyzetben elengedhetetlen, hogy ne csak üres kalóriákat fogyasszunk, hanem olyan ételeket és italokat, melyek többek között értékes vitaminokkal, ásványi anyagokkal, rostokkal és antioxidánsokkal látják el szervezetünket. Itt az ideje feltöltődni!


Mentális egyensúly


A mentális egyensúly fenntartása létfontosságú alkotóeleme a testi-lelki egészségnek. Minden fejben dől el – ahogy mondani szokás. Ha ez nem is igaz minden egyes helyzetben, biztosan van alapja. Hiszen a pozitivitás, az optimista életszemlélet és önmagunk folyamatos fejlesztésének igénye mind olyan erők, amelyek a mindennapjaink során motiválnak és előrevisznek bennünket. Ha hiszünk abban, hogy minden egyes nap tanulunk valami újat és ennek érdekében cselekszünk is, azt biztosan meg fogja hálálni a lelki egészségünk. Ha az idegrendszerünk optimálisan működik, jól tudunk koncentrálni, kevésbé fáradunk ki és pihentető alvással tudjuk kényeztetni szervezetünket.


Rendszeres testmozgás


Valószínűleg mindenki hallott már a rendszeres testmozgás szervezetre gyakorolt pozitív hatásairól. Ezek a jótékony élettani hatások rendkívül széleskörűek. A rendszeres edzés fokozza a szív és a tüdő teljesítőképességét, kapacitását. Az izommunka csökkenti a vérnyomást, a vércukor szintet, segít megőrizni az ideális testsúlyt. Mindez egyértelműen hozzájárulhat számos betegség kialakulása kockázatának csökkentéséhez. Nem elhanyagolható szempont, hogy mozgás közben testünk több örömöt nyújtó hírvivő hormont termel, tehát az általános közérzetünk is javul. A mozgás serkenti a kreativitást és növeli a teljesítőképességet.
A rendszeresen végzett testedzés már  gyermekkorban is nagyon fontos, hiszen a növekedésben lévő szervezet számára, az izmok, csontok és az egészséges idegrendszer fejlődéséhez is elengedhetetlen.


Jegyezzük meg, ép testben ép lélek!


A képen égbolt, frizbi, kültéri, fogás látható

Automatikusan generált leírás


Ha érdekel az egészség, az életmód és az önfejlesztés témája, nézz körül a Book24.hu kínálatában!


Ajánló

  1. A mennyeien boldog agy

A meditáció mindent átalakító hatásának tudományos magyarázata
Dawson Church


A képen szöveg látható

Automatikusan generált leírás


VÁRHATÓ MEGJELENÉS: 2021-06-04


„Az agy átalakításának tudománya a rezilienciáért, a kreativitásért és az örömért!"
A tudomány évtizedek óta tudja, hogy a tudat képes megváltoztatni az agyat. Eddig azonban még soha nem állt rendelkezésünkre ilyen közérthető gyakorlati útmutató ahhoz, hogy ezt az ismeretet felhasználjuk. Dawson Church, Az elmétől az anyagig című sikerkönyv szerzője új kötetében számos tudományterület kutatási eredményeit integrálja és fordítja le hétköznapi nyelvre, hogy bemutassa, miként változik meg az agyunk a tetteink hatására. Joe Dispenza jó barátja megosztja velünk saját életének tragikus eseményét és az onnan való kivezető utat.
Új ismereteink birtokában képessé válunk arra, hogy pozitivitásra hangoljuk az agyunkat. Ez biztosítja, hogy az érzelmeink, gondolataink, szokásaink és viselkedésünk által kiváltott strukturális változások egy hosszú és boldog élet felé segítsenek minket.


A mennyeien boldog agy olyan technikákra koncentrál, amelyek feloldják a krónikus stresszt, és felszabadítanak a múlthoz kapcsolódó negatív érzelmeink alól. Módszere percek alatt mély meditatív állapotba juttat; a megfelelő technikát alkalmazva 8 heti, napi 12 perces gyakorlás már mérhető változásokat eredményez az agyban. Mindezek hatására növekszik a stresszel szembeni ellenálló képességünk, csökken a belső sérülékenységünk, nyugodtabbak, boldogabbak leszünk.
Sajátítsd el te is Dawson „boldogságszokását", használd bátran a könyvben ismertetett eszközöket, és meglátod, hogyan alakul át az életed! Ez a könyv megmutatja azt az utat, amely felszabadítja az agyad természetes képességét, hogy földöntúli boldogságra lelj.
Ez a program tudományosan kipróbált alapokon nyugszik, és képes olyan mentális és neurokémiai állapotba juttatni alkalmazóját, amelyekhez korábban évekig tartó, szorgalmas gyakorlásra volt szükség. A mennyeien boldog agy hathatós és nélkülözhetetlen gyógymódot kínál zűrzavarban lévő kultúránk számára. Igazi útmutató, hogy a tragédiát is áldásként élhesd át... Ez a könyv megváltoztatja a világodat, és megmutatja, hogy a boldogság valóban elérhető, bármilyen messzinek is tűnik!
Lisa Garr

 

  1. Lélegzet

James Nestor


A képen térkép látható

Automatikusan generált leírás

Egy elveszett tudás újrafelfedezése New York Times Bestseller Washington Post: Az év egyik fontos tényirodalmi címe (2020) Amazon: Az év legjobb tudományos könyve (2020) Goodreads-díj: Az év legjobb tudományos & tech könyve – jelölés (2020) NPR: Az év egyik legjobb könyve (2020).


Mindegy, mit eszel, nem érdekes, mennyit edzel, milyen karcsú vagy, milyen fiatal vagy, milyen bölcs vagy - ez mind nem számít, ha nem lélegzel megfelelően. Semmi nem fontosabb az egészséghez, mint a légzés: beszívni a levegőt, kifújni - ezt minden nap megtesszük huszonötezerszer. Fajunk mégis elvesztette a helyes légzés képességét, és ennek súlyosak a következményei. James Nestor újságíró beutazta a világot, hogy rájöjjön, mi romlott el, és hogyan lehetne helyrehozni. A válasz nem tüdőgyógyászati laborokban található, ahogy erre számítanánk, hanem ősi temetkezési helyeket feltáró ásatásokon, titkos szovjet létesítményekben, New Jersey-i kórusok próbáin és São Paulo szmogos utcáin. Nestor felkutatja azokat, akik tisztában vannak az ősi légzéstechnikák, mint például a pránájáma, a szudarsan krija és a tummo mögött rejlő tudással, és együtt vizsgálódik azokkal a tüdőspecialistákkal, akik tudományos próbának teszik ki a légzésről alkotott fennálló elképzeléseinket.


A modern tudományos kutatások azt mutatják, hogy már a légzéstechnikánk apró módosításai is ugrásszerű javulást eredményeznek a sportteljesítményben; megfiatalodnak tőle a belső szervek; mérséklődik a horkolás, az asztma és az autoimmun betegségek; még a gerincferdülés mértéke is csökken. A légzésnek elvileg nem lehetne ilyen hatása, de mégis van. A Lélegzet című könyv ugyanúgy támaszkodik több ezer év orvosi szövegeire, mint a pulmonológia, a pszichológia, a biokémia és a fiziológia területén szerzett legfrissebb kutatási eredményekre, így rekonstruálja a tudást, amely egy időben közkeletű volt, mostanra viszont forradalmian újnak és ismeretlennek hat. A légzés a legalapvetőbb biológiai működésünk. Ha ezt elolvasod, soha többé nem fogsz ugyanúgy lélegezni. „Aki szokott levegőt venni, annak kell ez a könyv.” - Wallace J. Nichols, PhD., a Blue mind szerzője „Ez a szórakoztató, kísértetiesen jól időzített könyv elmondja, mi áll az elégtelen légzés hátterében tudományos szempontból, hogyan alakíthatjuk át tüdőnket és egyben életünket. Részletgazdag, olvasmányos munka, amelyben egyformán helyet kapnak a személyes, a történeti és a tudományos vonatkozások.” - Boston Globe „James Nestor könyve a legjobb időben érkezett, hogy áttekintse, mi az, amit kutatások és tapasztalat útján tudhatunk a légzésről - értve itt saját fájdalmas tapasztalatait is, sok esetben. Nestor kísérletezik, légzőgyakorlatokat végez, olyan alapdolgokra kérdez rá, amelyeket az ember evidensnek tart.


E könyvet olvasva elkezdtem jobban megbecsülni a légzőszerveimet, és lefutottam életem legjobb eredményét. (Ha orron át vesszük a levegőt, javul az állóképességünk!)” - NPR „Ritkán mondok ilyet, de most valóban ez a helyzet: ez a könyv megváltoztatta az életemet. A Lélegzet részben tudományos gondolatmenet, részben történeti áttekintés, telis-tele zseniális gondolatokkal, ráadásul baromi szórakoztató olvasmány. Fogalmam sem volt, hogy a légzés így megsínylette az evolúciót. Ennek a könyvnek köszönhetem, hogy rájöttem, miért alszom rosszul, és miért érzem úgy, hogy nem jókor veszek levegőt. Néhány egyszerű húzással megjavítottam a lélegzetvételemet, és ezzel én is megjavultam! Páratlan könyv!” - Caroline Paul, a Gutsy Girl című bestseller szerzője „Érdekfeszítő tudományos, kulturális, spirituális és evolúciótörténeti munka arról, hogy hogyan lélegzik az ember - és hogy már hosszú idők óta nem úgy csináljuk, ahogy kellene. Alig pár napja kezdtem el a módszert, de máris nyugodtabbnak és egészségesebbnek érzem magam. Néhány egyszerű módosítást végeztem a légzéstechnikámon. A lélegzetvétel nagyszerű, titokzatos, gyógyító ajándék, akárcsak ez a könyv.” -

Elizabeth Gilbert, az Ízek, imák, szerelmek szerzője


  1. Egyél úgy, hogy ne halj meg - Receptek

Több mint 100 modern, egészségmegőrző és alakformáló recept a mindennapokra

Dr. Michael Greger


A képen szöveg látható

Automatikusan generált leírás


Nem kell kockára tenni az egészségünket azért, hogy lefogyjunk. A legegészségesebb étrend a leghatékonyabb fogyókúra is egyben.” Több mint 100 igazán hatékony recept mindazok számára, akik változtatni szeretnének étkezési szokásaikon, életminőségükön, nem utolsósorban élvezni szeretnék az ezzel járó természetes és egészséges testsúlycsökkentés jótékony hatásait. Íme Dr. Greger, a Hogy ne halj meg és az Egyél úgy, hogy ne halj meg című könyvek New York Times bestsellerlistás szerzőjének várva-várt szakácskönyve, amelyből minden segítséget megkapsz az egészséges, maradandó testsúlycsökkentéshez! Dr. Greger a testsúlycsökkentés tudatos oldalát tárja az olvasók elé, nem is diéta ez, sokkal inkább életmód – egyszerű, könnyen megvalósítható, a lehető legegészségesebb ételekkel, miközben a nem kívánt pluszkilókat is távolt tarthatjuk magunktól.

Ebben a várva-várt szakácskönyvben fenséges és mégis végtelenül egészséges megoldásokat kínál, amelyekkel a diétázás gondolata, mint olyan, egyszerűen köddé válik. Egyél úgy, hogy ne halj meg című könyvében bemutatta az ideális fogyókúra 17 alappillérét, és 21 olyan fogyásserkentőt tárt az olvasók elé, amelyek képesek a testsúlycsökkentés ütemét gyorsítani. Dr. Greger a legújabb tudományos kutatások eredményeire támaszkodva egy olyan optimális feltételrendszert dolgozott ki, amely lehetővé teszi a maradandó testsúlycsökkenést, könnyedén, életmódváltással – a kalóriák kimerítő számlálgatása és a minden időt és energiát felemésztő diétázás helyett. Egészségtől kirobbanó szakácskönyve pedig ezen eszményi étrend könnyen megvalósítható, rendkívül hatékony és mennyei receptjeit mutatja be.

Fedezd fel további köteteinket az életmód és önfejlesztés kategóriában, találd meg Te is a testi-lelki egyensúly titkát a Book24-hu jóvoltából!